المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

 


 
العودة   نفساني > الملتقيات العامة > ملتقى الفضفضة
 

ملتقى الفضفضة مساحة ليقول العضو كل ما يجول في خاطره ، فضفضات نفس .

إضافة رد
 
أدوات الموضوع
قديم 29-01-2010, 01:21 AM   #16
صلاح سليم
نائب المشرف العام سابقا
عضو مجلس إداره دائم


الصورة الرمزية صلاح سليم
صلاح سليم غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 28619
 تاريخ التسجيل :  08 2009
 أخر زيارة : 03-12-2016 (05:37 PM)
 المشاركات : 6,199 [ + ]
 التقييم :  239
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Navy


افرحى يا مصر
اضحكى يا مصر


 

رد مع اقتباس
قديم 01-02-2010, 06:27 PM   #17
اسامه السيد
عضومجلس إدارة في نفساني


الصورة الرمزية اسامه السيد
اسامه السيد غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 19648
 تاريخ التسجيل :  03 2007
 أخر زيارة : 14-11-2019 (01:39 AM)
 المشاركات : 12,794 [ + ]
 التقييم :  94
لوني المفضل : Cadetblue


كل التهنئه لك ياصلاح بهذا التكريم من الإداره ...

بارك الله فيك ..

منذ دخولك المنتدى بعثت حيويه وحركه ؛ وصرت مثال للأخ العزيز

على قلوب وأفئدة الجميع ؛ بحسن حديثك ؛ وحضورك المتألق ...

للأمام دوماً أخى العزيز ...


 

رد مع اقتباس
قديم 01-02-2010, 10:19 PM   #18
الباراسيكيولوجي
عضو


الصورة الرمزية الباراسيكيولوجي
الباراسيكيولوجي غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 29653
 تاريخ التسجيل :  01 2010
 أخر زيارة : 05-03-2010 (11:44 PM)
 المشاركات : 16 [ + ]
 التقييم :  10
لوني المفضل : Cadetblue


مصر عظيمة عظم التاريخ واهلها أجمل ناس


 

رد مع اقتباس
قديم 01-02-2010, 11:36 PM   #19
رياانة
عـضو أسـاسـي


الصورة الرمزية رياانة
رياانة غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 21605
 تاريخ التسجيل :  10 2007
 أخر زيارة : 17-04-2010 (02:05 PM)
 المشاركات : 1,477 [ + ]
 التقييم :  90
لوني المفضل : Cadetblue


أخي صلاح

وجودك له بصمة مميزة

أهنئك وأتمنى لك التوفيق دائما

تحياتي ومودتي,,


 

رد مع اقتباس
قديم 02-02-2010, 01:58 AM   #20
صلاح سليم
نائب المشرف العام سابقا
عضو مجلس إداره دائم


الصورة الرمزية صلاح سليم
صلاح سليم غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 28619
 تاريخ التسجيل :  08 2009
 أخر زيارة : 03-12-2016 (05:37 PM)
 المشاركات : 6,199 [ + ]
 التقييم :  239
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Navy


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الباراسيكيولوجي مشاهدة المشاركة
مصر عظيمة عظم التاريخ واهلها أجمل ناس

والاجمل عطر هذا المرور الجميل

شكرى...و تحياتى


 

رد مع اقتباس
قديم 02-02-2010, 02:03 AM   #21
صلاح سليم
نائب المشرف العام سابقا
عضو مجلس إداره دائم


الصورة الرمزية صلاح سليم
صلاح سليم غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 28619
 تاريخ التسجيل :  08 2009
 أخر زيارة : 03-12-2016 (05:37 PM)
 المشاركات : 6,199 [ + ]
 التقييم :  239
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Navy


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسامه السيد مشاهدة المشاركة
كل التهنئه لك ياصلاح بهذا التكريم من الإداره ...
بارك الله فيك ..
منذ دخولك المنتدى بعثت حيويه وحركه ؛ وصرت مثال للأخ العزيز
على قلوب وأفئدة الجميع ؛ بحسن حديثك ؛ وحضورك المتألق ...
للأمام دوماً أخى العزيز ...
والله يا اسامة القلوب عند بعضها...........

ولا ييجى من بعد خيرك ...دايما سباق واخوتك فخر واعتزاز

ودايما وجودك يوحى بابتسامة بين السطور

لك احترامى


 

رد مع اقتباس
قديم 02-02-2010, 04:49 AM   #22
صلاح سليم
نائب المشرف العام سابقا
عضو مجلس إداره دائم


الصورة الرمزية صلاح سليم
صلاح سليم غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 28619
 تاريخ التسجيل :  08 2009
 أخر زيارة : 03-12-2016 (05:37 PM)
 المشاركات : 6,199 [ + ]
 التقييم :  239
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Navy


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رياانة مشاهدة المشاركة
أخي صلاح
وجودك له بصمة مميزة
أهنئك وأتمنى لك التوفيق دائما
تحياتي ومودتي,,
الشكر موصول لك رياانة.....

على مبادرتك وتهنئتك العطرة

وان كان هناك تميز...فهو بعض القليل مما عندك

لك احترامى


 

رد مع اقتباس
قديم 02-02-2010, 04:53 AM   #23
أمورة نفساني
عضومجلس إدارة في نفساني


الصورة الرمزية أمورة نفساني
أمورة نفساني غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 18029
 تاريخ التسجيل :  08 2006
 أخر زيارة : 14-01-2019 (04:21 PM)
 المشاركات : 15,872 [ + ]
 التقييم :  69
لوني المفضل : Cadetblue


ألف مبروك اخي صلاااااااااااااااااح


طاب صباحك أقصد طاب فجرك ......


 

رد مع اقتباس
قديم 02-02-2010, 05:23 AM   #24
صلاح سليم
نائب المشرف العام سابقا
عضو مجلس إداره دائم


الصورة الرمزية صلاح سليم
صلاح سليم غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 28619
 تاريخ التسجيل :  08 2009
 أخر زيارة : 03-12-2016 (05:37 PM)
 المشاركات : 6,199 [ + ]
 التقييم :  239
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Navy


وترن من تاني نفس النبرة في وداني

ومؤشر الفرحة يتحرك في وجداني

وأغاني واحشاني باتذكرها ما لهاش عد

فيه شيء حصل أو بيحصل أوح يحصل جد

أو ربما الأمر حالة وجد واخداني

انا اللي ياما الهوى جابني ووداني

وكلام على لساني جاني لابد اقوله لحد

القمح ليه إسمه قمح اليوم وأمس وغد

ومصر يحرم عليها .. والجدال يشتد


 

رد مع اقتباس
قديم 02-02-2010, 05:26 AM   #25
صلاح سليم
نائب المشرف العام سابقا
عضو مجلس إداره دائم


الصورة الرمزية صلاح سليم
صلاح سليم غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 28619
 تاريخ التسجيل :  08 2009
 أخر زيارة : 03-12-2016 (05:37 PM)
 المشاركات : 6,199 [ + ]
 التقييم :  239
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Navy


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أمورة نفساني مشاهدة المشاركة
ألف مبروك اخي صلاااااااااااااااااح
طاب صباحك أقصد طاب فجرك ......

ربنا يبارك بعمرك اختى امورة

اعمل ايه؟؟؟؟..الوقت الوحيد اللى يصلح

ارق تمنياتى


 

رد مع اقتباس
قديم 03-02-2010, 02:43 AM   #26
صلاح سليم
نائب المشرف العام سابقا
عضو مجلس إداره دائم


الصورة الرمزية صلاح سليم
صلاح سليم غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 28619
 تاريخ التسجيل :  08 2009
 أخر زيارة : 03-12-2016 (05:37 PM)
 المشاركات : 6,199 [ + ]
 التقييم :  239
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Navy


يا ترى مين؟؟؟؟؟

اللى لو عمل حاجة حلوة يبعت طبق لجاره يدوق

وهواللي:
لو لقى الدنيا بتشتي يجري يخبط عليك
ويقولك لم الغسيل

وهو اللي:
لو شم عندك حاجة بتتحرق يجري يطمن
عليك لتكون اتخنقت

وهواللي:
لو سمع صوت زعيق وخناقة عندكو يجي ويقول
يا جماعة صلو على النبي

وهواللي:
لو لقى خناقة في الشارع يتفرج ويقول هما
دلوقتي هيتصلحو

وهواللي:
لو اتفرط منك كيس جوافة في الشارع يقف يلم معاك

وهواللي:
لو حس انك مزنوق(في الفلوس)يعملك جمعية
مخصوص ويقبضك الاول

وهواللي:
يقف معاك في الاحزان والافراح زي ميكون
من بقية اهلك

وهو اللي:
لو لقاك في مواصلة و كان عارفك يحلف ميت يمين
ليدفعلك الأجرة
حتى لو مافيش في جيبه غير نص جنيه

وهو اللي:يقسم بالله انك تيجي تفطر معاه في رمضان

وهواللي:يلملك من الركاب فلوس لو اتسرقت فلوسك


 

رد مع اقتباس
قديم 03-02-2010, 03:19 AM   #27
أمورة نفساني
عضومجلس إدارة في نفساني


الصورة الرمزية أمورة نفساني
أمورة نفساني غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 18029
 تاريخ التسجيل :  08 2006
 أخر زيارة : 14-01-2019 (04:21 PM)
 المشاركات : 15,872 [ + ]
 التقييم :  69
لوني المفضل : Cadetblue


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صلاح سليم مشاهدة المشاركة
يا ترى مين؟؟؟؟؟
اللى لو عمل حاجة حلوة يبعت طبق لجاره يدوق
وهواللي:
لو لقى الدنيا بتشتي يجري يخبط عليك
ويقولك لم الغسيل
وهو اللي:
لو شم عندك حاجة بتتحرق يجري يطمن
عليك لتكون اتخنقت
وهواللي:
لو سمع صوت زعيق وخناقة عندكو يجي ويقول
يا جماعة صلو على النبي
وهواللي:
لو لقى خناقة في الشارع يتفرج ويقول هما
دلوقتي هيتصلحو
وهواللي:
لو اتفرط منك كيس جوافة في الشارع يقف يلم معاك
وهواللي:
لو حس انك مزنوق(في الفلوس)يعملك جمعية
مخصوص ويقبضك الاول
وهواللي:
يقف معاك في الاحزان والافراح زي ميكون
من بقية اهلك
وهو اللي:
لو لقاك في مواصلة و كان عارفك يحلف ميت يمين
ليدفعلك الأجرة
حتى لو مافيش في جيبه غير نص جنيه
وهو اللي:يقسم بالله انك تيجي تفطر معاه في رمضان
وهواللي:يلملك من الركاب فلوس لو اتسرقت فلوسك

انا ماأبعت لجارتي حاجه
لأنها هي مو مثل مابتقول

قليل من الناس بيكونوا كذا
حافظ على جارك ولاتزعلوو


 

رد مع اقتباس
قديم 03-02-2010, 03:53 AM   #28
صلاح سليم
نائب المشرف العام سابقا
عضو مجلس إداره دائم


الصورة الرمزية صلاح سليم
صلاح سليم غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 28619
 تاريخ التسجيل :  08 2009
 أخر زيارة : 03-12-2016 (05:37 PM)
 المشاركات : 6,199 [ + ]
 التقييم :  239
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Navy


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أمورة نفساني مشاهدة المشاركة
انا ماأبعت لجارتي حاجه
لأنها هي مو مثل مابتقول
قليل من الناس بيكونوا كذا
حافظ على جارك ولاتزعلوو
وليه ما تحاولى تبدأى... مش يمكن تاخدى الاجر

كلنا جوانا خير.....بس محتاج دفعة

تعرفى المثل اللى بيقول(اختار الجار قبل الدار)

ومثل تانى(النبى وصى على سابع جار)

وانا صغير كانت امى تصحينى من النوم علشان اشترى للجيران .....

ولما كنت بتضايق .....كانت بتهددنى انها ستخبر والدى ....وطبعا جرى اشترى من سكات(اعتقد عرفتى ليه.....طبعا من الخوف
)


 

رد مع اقتباس
قديم 03-02-2010, 04:02 AM   #29
أمورة نفساني
عضومجلس إدارة في نفساني


الصورة الرمزية أمورة نفساني
أمورة نفساني غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 18029
 تاريخ التسجيل :  08 2006
 أخر زيارة : 14-01-2019 (04:21 PM)
 المشاركات : 15,872 [ + ]
 التقييم :  69
لوني المفضل : Cadetblue


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صلاح سليم مشاهدة المشاركة
وليه ما تحاولى تبدأى... مش يمكن تاخدى الاجر
كلنا جوانا خير.....بس محتاج دفعة
تعرفى المثل اللى بيقول(اختار الجار قبل الدار)
ومثل تانى(النبى وصى على سابع جار)
وانا صغير كانت امى تصحينى من النوم علشان اشترى للجيران .....
ولما كنت بتضايق .....كانت بتهددنى انها ستخبر والدى ....وطبعا جرى اشترى من سكات(اعتقد عرفتى ليه.....طبعا من الخوف
)
أتوقع المجتمع تغير الآن

الجار مايبي جاره ويعتبره انسان غريب ومتحفظ


هل تتوقـــع انو يوجد ناس يطلعو (القمامه)وانت بكرامه بآخر الليل علشان البلديه تجي الصبح تشيلها

خوف من الجـــار يعرف ايش بياكلو ؟؟؟؟

أنا معاك أن الرسول وصى على سابع جار
لكن نحن نقف أمام مجتمع غريب نوعا ماء
وماعلينا الا أن نرسل لهم ونجتمع يوما في الشهر (رسميات)
وشرب القهوه مع بعض
لكن
يبقى الجار غريب ولايعتمد عليه الا نادرا ..

على سالف أمك تتصيك من النوم علشان تشتري للجيران حاجتهم
لو كنت محلك رحت للمحل أشتري آسكريم وحلويات
ههههههههه


 

رد مع اقتباس
قديم 03-02-2010, 04:16 AM   #30
صلاح سليم
نائب المشرف العام سابقا
عضو مجلس إداره دائم


الصورة الرمزية صلاح سليم
صلاح سليم غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 28619
 تاريخ التسجيل :  08 2009
 أخر زيارة : 03-12-2016 (05:37 PM)
 المشاركات : 6,199 [ + ]
 التقييم :  239
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Male
لوني المفضل : Navy


اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أمورة نفساني مشاهدة المشاركة
أتوقع المجتمع تغير الآن
الجار مايبي جاره ويعتبره انسان غريب ومتحفظ
هل تتوقـــع انو يوجد ناس يطلعو (القمامه)وانت بكرامه بآخر الليل علشان البلديه تجي الصبح تشيلها
خوف من الجـــار يعرف ايش بياكلو ؟؟؟؟
أنا معاك أن الرسول وصى على سابع جار
لكن نحن نقف أمام مجتمع غريب نوعا ماء
وماعلينا الا أن نرسل لهم ونجتمع يوما في الشهر (رسميات)
وشرب القهوه مع بعض
لكن
يبقى الجار غريب ولايعتمد عليه الا نادرا ..
على سالف أمك تتصيك من النوم علشان تشتري للجيران حاجتهم
لو كنت محلك رحت للمحل أشتري آسكريم وحلويات
ههههههههه
معك حق....تغير المجتمع بنسبة كبيرة خصوصا لما بنكبر ونتنقل عن بيت الاسرة

لكن احنا لازم نحافظ على الترابط....وعلى فكرة دة مش كلام انشاء

كل مكان فيه الصالح والطارح

يعنى لو حصل مكروه (لا قدر الله)وزوجك مش موجود ...اكيد اللى هيساعدك جيرانك قبل اهلك

ممكن يكون فيه ناس حشرية

وممكن كمان ناس متحفظة

لكن لازم يكون فيه حد كويس...يتناسب معاكى


 

رد مع اقتباس
إضافة رد


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML متاحة

الانتقال السريع


الساعة الآن 03:33 AM


Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd. Runs best on HiVelocity Hosting.
المواضيع المكتوبة لاتعبر بالضرورة عن رأي الموقع رسميا